Piękna pieśń maryjna w naszym kościele i krypcie

Piękna pieśń maryjna w naszym kościele i krypcie

W naszym kościele i krypcie miały miejsca nagrania maryjnych utworów muzycznych, które razem tworzą cykl kompozycji Mariusza Kramarza zatytułowany jednym z wezwań Litanii Loretańskiej Pocieszycielka strapionych. Utwory zostały wykonane przez Cracow Baroque Consort.

Jak czytamy na stronie Fundacji inCanto "Pocieszycielka strapionych" to jedenaście utworów, których teksty zaczerpnięte zostały z bogatej tradycji Kościoła Katolickiego. Wśród nich znajdziemy m.in. znane od wieków modlitwy: Ave Maria (Zdrowaś Mario), Sub Tuum Praesidium (Pod Twoją obronę), hymny: Ave Maris Stella (Witaj, Gwiazdo Morza), Alma Redemptoris Mater (Matko Odkupiciela) i antyfony: Ave Regina Caelorum (Witaj, Niebios Królowo), Regina Caeli (Królowo Nieba, wesel się), Salve Regina (Witaj, Królowo), a także kantyk Magnificat. Istotnym elementem projektu jest pełny cykl mszalny Missa de Beata Maria Virgine Consolatrix Afflictorum, a całość wieńczy Litania Loretańska. Uzupełnieniem maryjnych rozważań są Suplikacje często śpiewane w polskich kościołach od początku pandemii, a które swoim błagalnym charakterem doskonale wpasowują się w treść pozostałych utworów.

Czas zagrożenia znalazł  swój specyficzny odblask w powstającej muzyce. Celowo użyte przez Mariusza Kramarza zabiegi kompozytorskie to m.in. prostota formy, skromna obsada wokalna i instrumentalna, współczesna harmonizacja oparta na skalach modalnych, dobór tonacji przywodzących na myśl ufność, zawierzenie, oddanie się Opatrzności.



Więcej informacji na stronie Fundacji inCanto